Ved Ved var vad allt handlade om i skogen i år. Under hösten var jag nere längs Björntjärnsvägen och avd 7 och hämtade gallringstall. Den […] Läs mer
Från det lilla till det stora, i tiden och rummet
Ved Ved var vad allt handlade om i skogen i år. Under hösten var jag nere längs Björntjärnsvägen och avd 7 och hämtade gallringstall. Den […] Läs mer
Gallringsresultat I januari kom inmätningsbesked och utbetalning för gallring och uttag av frötall vid Björntjärnsvägen. Och efter att ha inspekterat resultatet på plats i bestånden tycker […] Läs mer
Reservatet och ägoförhållandet Under våren blev det klart med värderingar och förhandlingar kring de delar som skall ingå i Rädå-reservatet. Kontrakt skrevs och snabbt betalades […] Läs mer
Land ArtI höstas väcktes idén om att genomföra en workshop uppe i skogen, med studenter från Konsthögskolan Valand som deltagare. I april var vi – […] Läs mer
MajHämtade gärsgårdsvirke. Ingrid, Elin och Axel hjälpte till. Körde den gamla ”anlagda vägen” som går på skrå nedför Kolbergsbranten (avd 14 och 16). PlantöverlevnadenInspekterade förra […] Läs mer
MajvinterÄgnade större delen av första majveckan åt att pulsa runt i snö. På sina håll ligger snön halvmetertjockt. Kallt och uschligt. Men det smälte undan […] Läs mer
InspektionMajrundan är nuförtiden en nervpirrande vandring. Hur har höst- och vinterstormar drabbat? Med sydsveriges Gudrun i bakhuvudet gick jag en första runda den 9 maj. […] Läs mer
MajErik och jag åkte upp en vecka. Dels för att ha ”semester” (märklig företeelse), dels för att göra några inspektionsrundor på skiftet. Semestern kunde vi […] Läs mer
FebruariNu har jag fått redovisningen av avverkningsuppdraget från Siljan. Några pinnar blev det enligt papperen. Står det något kvar, som jag ville från början? Brinner […] Läs mer